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青山アクションラーニング科目「SDGsコミュニティ・マーケティング」
2025年度は衣食住関連3社と産学連携する内容で授業開始

担当:宮副 謙司教授

青山学院大学大学院国際マネジメント研究科(青山ビジネススクール:ABS)の青山アクションラーニング科目「SDGsコミュニティ・マーケティング」(宮副謙司教授が担当)が、4月5日(土)から授業開始となりました。2025年度の受講生メンバーは、この面々です。

この科目は、持続可能な将来に向けSDGs社会活動を構想し、その価値に多くの人々が共感し参画するように伝達し、実現できるように考える科目です。2025年度は、①衣食住の各分野でリサイクルまで含むサーキュラーエコノミーを考え、②消費者が使う・楽しむSDGs価値(製品・サービス)を創造し、③消費者にSDGs価値を伝えるコミュニティ活動を企画していきます。

衣分野:株式会社ゴールドウイン、住分野:プラス株式会社ファニチャーカンパニー、食分野:キユーピー株式会社(順不同)の3社と産学連携し、SDGsコミュニティ・マーケティング施策のプランニングを学生たちが7月までに行い、企業側に提案する予定です。
連携先企業の皆さま>どうぞよろしくお願いいたします。

「SDGsコミュニティ・マーケティング」2025年度の受講生メンバー

「SDGsコミュニティ・マーケティング」2025年度の受講生メンバー

Aoyama Action Learning Module “SDGs and Community Marketing”
Classes for FY2025 have begun, featuring industry-academia collaboration with three companies in the fields of food, clothing, and housing.

Taught by Professor Kenshi Miyazoe

The Aoyama Action Learning module “SDGs and Community Marketing” (taught by Professor Kenshi Miyazoe) at ABS began on Saturday, April 5, 2025.

This module is designed to envision social activities aligned with the Sustainable Development Goals (SDGs) for a more sustainable future. It aims to promote these activities in ways that resonate with the public, encouraging empathy and broader participation in SDG-related values.

In FY2025, students will focus on three key objectives:
Exploring circular economy practices—including recycling—in the areas of clothing, food, and housing
Creating SDG-oriented values through products and services that consumers can use and enjoy
Planning community-based activities to promote these values to the public
Students will collaborate with three corporate partners (in no particular order):
Goldwin Inc. (clothing sector)
PLUS Corporation Furniture Company (housing/interior sector)
Kewpie Corporation (food sector)
By July, students will develop SDGs community marketing strategies and present their proposals to the participating companies.
We look forward to working closely with our corporate partners.

Members of “SDGs and Community Marketing 2025”

Members of “SDGs and Community Marketing 2025”

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