2024.12.17
CRM戦略
2024年11月17日、「CRM戦略」講座(担当教員:坂本雅志非常勤講師)において、及川直彦氏(株式会社ゼレンホールディングス代表取締役社長/早稲田大学ビジネススクール客員教授)をゲスト講師にお迎えし、「デジタルイノベーションとアナリティクスの進化」をテーマにご講義いただきました。
及川氏には、デジタル技術がマーケティングに与えた影響について、具体的な事例やご自身の経験を交えながら解説いただきました。特に生成AIの仕組みやマーケティングへの応用可能性、CRM領域におけるデータ分析を活用した施策実施の課題など、最前線のトピックを幅広くご講義頂き、技術革新と科学的アプローチの重要性について、多くの示唆を得ることができました。
学生たちは、自らの業務や課題を踏まえた質問を投げかけ、及川氏から実務に直結する貴重なアドバイスをいただき、新たな知見が得られたことと思います。講義終了後も及川氏を交えた懇親会を行い、学生たちにとって実りのある時間となりました。
On November 17, 2024, Mr. Naohiko Oikawa, President and CEO of XELEN Holdings and Visiting Professor at Waseda Business School, delivered a lecture on "Digital Innovation and the Evolution of Analytics" as part of the "CRM Strategy" module taught by Mr. Masashi Sakamoto, CEO of Smartwill Inc.
During the lecture, Mr. Oikawa discussed how digital technology has transformed marketing, drawing on case studies and his professional experience. He covered advanced topics such as the mechanisms of generative AI, its potential applications in marketing , and the challenges of implementing data-driven strategies in the CRM domain. His lecture highlighted the importance of technological innovation and a scientific approach, providing valuable insights to the students.
The students actively engaged by asking questions related to their work and tasks. Mr. Oikawa's responses were highly practical and immediately applicable. After the lecture, discussions continued over dinner with Mr. Oikawa, Mr. Sakamoto, and the students, further enriching the learning experience.